Les millors propostes per descobrir la ciutat dels volcans, Olot!
IG | FB | TW

Recorregut pel riu Fluvià a través dels 12 ponts d’Olot

Un recorregut pels 12 ponts d’Olot vora el riu Fluvià.

Sabies que hi ha 12 ponts que recorren vora el riu Fluvià en el seu transcurs per Olot? Anem-los a descobrir!
Ja sabem que Olot és una ciutat coneguda pels seus volcans, però també pel seu ric patrimoni natural i cultural. Una de les maneres més autèntiques de conèixer-la és seguint el curs del riu Fluvià. El Fluvià neix a la comarca de la Garrotxa i recorre uns 97 quilòmetres abans de desembocar al mar, a Sant Pere Pescador.

A Olot, el Fluvià no només és un element paisatgístic destacat, sinó que també ha estat un motor de desenvolupament per a la ciutat. Antigament, el riu era utilitzat per les fàbriques tèxtils que es van establir a la seva vora, i avui, els seus marges s’han transformat en espais verds perfectes per passejar i gaudir de la natura. Els ponts que el creuen són testimonis del pas del temps i de l’evolució de la ciutat.

Si tens ganes de conèixer Olot des d’una altra perspectiva, et proposem una ruta pels ponts del riu Fluvià. Una manera relaxada i divertida de descobrir la ciutat mentre gaudeixes de la natura i segurament aquesta ruta et portarà descobrir racons que potser no coneixes. Prepara les sabates còmodes i comencem!

1. Pont del camí dels Tossols

Una circular ideal pels amants de la tranquil·litat.

S’hi pot arribar des de dos camins, el bici carril de la via verda, abans d’arribar a les pistes d’atletisme trenques a mà dreta, o si ets més de senders i caminets estrets, agafa el camí assenyalat amb línia groga des de les fonts de Sant Roc seguiràs un caminet vora el riu fins arribar al pont.

Un cop creuat al pont, passes per la falda de la muntanya pelada i tornes per l’altre costat del riu passant pel camí dels Tossols, és una ruta molt agradable entre arbres i ocells.

2. Pont de Sant Roc

El pont de Sant Roc connecta amb l’inici de la via verda i és potser un dels més macos d’Olot. Des d’aquí, pots fer una ruta circular que et porta als Tossols o pel passatge de Sant Roc.

Els dos camins vora riu són perfectes per una passejada relaxada, i seguint el riu en baixada, anirem a parar al següent pont que hi passa una de les principals carreteres que duu al centre d’Olot.

3. Pont de Ferro

El pont que connecta amb el Passeig de Barcelona, l’antic camí ral Vic-Olot, en aquest pont hi veuràs força moviment, i també pot ser un bon moment per fer una parada a prendre un cafè abans de continuar riu avall la ruta.

En aquest pont també hi trobaràs una figura curiosa, un Moai de l’Illa de Pasqua, si vols saber d’on veu, et recomanem que ho llegeixis en l’article on indaguem tota aquesta zona d’Olot, el barri de Pequín.

Moment de fer un cafè o tè abans de reprendre la ruta riu avall?

4. Pont de Colom

Amb el seu color vermell, el Pont de Colom segurament és el més romàntic d’Olot.

Envoltat de la vegetació verda i dels grans plataners, aquest pont connecta Olot a la zona esportiva de la ciutat i també al Parc Nou, el parc més bonic de la ciutat.

Però avui continuem riu avall, podem anar pels dos costats del riu, ambdós són camins agradables i de natura, i a pocs minuts ens trobem un dels parcs infantils que segurament té més història de la ciutat, el Parc Espunya.

5. Pont de les Mores

Aquesta zona la coneixem pràcticament pel nom del Parc Espunya, qui és que de petit/a no havia anat a passar-hi una tarda?

Un dels millors parcs infantils d’Olot que consta de zona infantil amb varis gronxadors, tobogans, i espais per a totes les edats d’infants, també hi trobareu una gran tirolina, una taula de ping-pong…I no només és per infants, en l’extensió del parc també hi ha una zona de cal·listènia i un parc funcional per a persones d’edat major.

Des del Parc Espunya, creuant el vial Sant Jordi, també hi ha l’accés per anar fins al Triai i fer una ruta circular pel seu entorn.

En aquest parc pots aprofitar per fer un bon glop d’aigua a la seva font, i si és estiu segurament trobaràs obert el bar l’Aigat, el bar d’estiu perfecte per anar a fer el toc una tarda.

6. Pont de Cal Russet

El Pont de Cal Russet és conegut per la botiga de la Ratafia Russet, el licor preferit dels olotins. Aquest pont és la llar de la fàbrica de la ratafia catalana més clàssica amb més de 120 anys d’història.

L’any 1903, Josep Gou i Marrot va començar a elaborar-la a la riba del Fluvià, i avui la seva fórmula secreta, suposadament heretada d’un Nan de Ribes, segueix intacta. A Can Russet, han perfeccionat l’extracció d’essències de plantes aromàtiques i nous, aconseguint la seva famosa densitat oleosa i donant uns resultats inconfusibles.

No oblidis parar a la botiga per endur-te una ampolla de record o per aprendre una mica més sobre aquest producte local!

7. Pont de la Creu

Aquest és un dels ponts més recents d’Olot, connectant el barri de Les Fonts i Benavent amb el centre de la ciutat passant per l’Estació d’Autobusos d’Olot La Teisa.

Just a sota el pont hi ha el parc de gossos, si vas amb el teu gos o gossa, és una parada obligatòria perquè socialitzin amb altres gossos i corrin una estona!

8. Pont de Santa Magdalena

Segurament un dels ponts més antics d’Olot, caminant vora el riu per la part esquerra veuràs les façanes de les antigues fàbriques de tèxtil d’Olot.

Actualment, alguns dels edificis estan buits i altres del voltant han estat reformats, trobant-se aquí el Consell Comarcal de la Garrotxa, caminant per aquí trobaràs encara les restes d’algun molí d’aigua amb el qual hi treballaven.

Parem a fer un mos? A comprar el pa?

9. Pont de Palau

Conjuntament amb el pont de Santa Magdalena, aquest també és un dels ponts més antics d’Olot, el pont et porta directament al passeig de la Muralla, i també hi ha una de les pistes on anar a jugar a olot, el parc de Miquel Martí i Pol, amb una zona verda i pista per jugar a bàsquet, futbol i un parc infantil.

Si segueixes el caminet vora el riu per la zona de la dreta, trobaràs un camí ple de verd i amb varis llocs frescos per seure-hi una estona abans d’arribar al següent pont, que ja el trobem una mica més transitat, ja que anem a parar directament al vial Sant Jordi.

Al costat d’aquest pont hi trobaràs la Fleca Rebull, fundada al 1933 ja quasi té 100 anys d’història, una fleca que manté el seu pa tradicional i durant els darrers anys s’ha anat especialitzant en pa sense gluten.

10. Pont del Vial

Aquest és un dels ponts més transitats de la ciutat, sobretot per vehicles. Per anar seguint riu avall, cal que travessis el pont i et dirigeixes a la gasolinera de mà dreta, allà hi ha un camí que baixa i accedim al que anomenen el Jardí dels Nius.

Des del pont, si tires un camí que puja la muntanya, també accedeixes a altres senders que et porten a visitar el Volcà Bisaroques o Les Tries per la part de dalt, però seguim la nostra ruta vora riu, que ja queda poc per arribar!

11. Pont del Molí i de la Torre

Anem deixant el Jardí dels Nius enrere i seguim el camí vora riu, un camí verd i agradable per accedir al barri de Les Tries i un camí ple de camps i de verd vora riu, passem el pont, vorejat d’un parell de cases antigues en runes, i un cop passat seguim el riu avall, en el seu pas trobaràs una cascada que, en dies de pluja baixa de valent i pots sentir el soroll agradable de l’aigua baixant.

Aquest camí fins a l’últim pont d’Olot vora el Fluvià el podem fer per la part alta que passa vora els camps o pel mateix caminet que segueix vora riu, ja estem arribant a l’últim pont!

12. Pont de Les Tries

Ja hem arribat a l’últim pont de la ciutat vora el riu Fluvià!

Abans de creuar-lo en direcció al Club Natació Olot o al Càmping Les Tries, no es pot marxar d’allà sense passar a veure la Font de Les Tries. Una zona verda i preciosa que convida a seure una estona i escoltar i observar amb calma el seu entorn.

En aquesta zona, a la part de dalt, també veuràs que hi ha una de les pistes d’Olot on poder anar a jugar a futbol, i que està envoltada d’altres camins que venen de la zona dels volcans.

En tot cas, seu i gaudeix una estona de la tranquil·litat i després pots anar a gaudir del gran esforç fent un bon vermut al Bar del Càmping de Les Tries.  Això cadascú ho tria al seu gust! 😉

Doncs ja hem passat Olot de punta a punta coneguent els seus ponts seguint el riu Fluvia, el seu entorn i també parant a prendre alguna cosa per agafar energies durant la ruta. La ruta la pots fer de dalt a baix, de baix a dalt, o també per trams, en bicicleta o caminant, no és una ruta exigent en desnviell.

T’apuntes a fer la ruta i ens la comparteixes? 😉 Ens encantarà!